2012. március 4., vasárnap

Fény- és természetrajongó angolok

Kedves Blogovasóim!

Már lassan 3 hete, hogy nem jelentkeztem, éppen költözésben voltam, de újra próbálom felvenni a fonalat. Erre a nagyszerű alkalomra Ricsi is hazalátogatott, hogy segítsen (nélküle lehetetlen küldetés lett volna), és persze szuper angol lakberendezési magazinkat hozott nekem. Na most... hát a lakás ugyan még mindig nem állt össze teljes mértékben, de szerencsére a helyezet már sokat javul, így tegnap végre a kanapén hasalva egy kicsit nekiláthattam az új - és a régi, de szintén még olvasatlanul a sorára váró - magazinjaimnak.
Korábban már talán szót ejtettem arról, hogy tapasztalataim szerint az átlagos angoloknak látszólag fogalma sincs arról, hogy a lakberendezést eszik-e vagy isszák, de akiknek van fogalma róla, az aztán ért hozzá, mondhatom.
Most egy elég sokszor látott jellegezetességüket szeretném nektek is megmutatni, ezek pedig a lépten - nyomon látható télikertek, amiket ők "conservatories" vagy "orangeries" nevekkel illetnek. Utóbbi olyan, aminek a teteje is üveg, na, hát ezek aztán tényleg azt az érzést nyújtják, mintha a reggeli kávédat a kertben iszogatnád. Egyébként, amint majd a képeken látni fogjátok, ezekben nem csak egy kis kávézó sarkot vagy étkezőt, esetleg nappalit lehet elhelyezni, de egy egész komplett konyhát is akár. A régi vidéki kastélyok stílusos kiegészítése mellett alkalmazzák moder stílusú új épületeikknél is, és a már korszerűnek számító, és mindenhol elterjedt alumínium és műanyag profilokon kívül tölgyfából is készül a szerkezet, csodálatosan magával ragadó hangulatot kölcsönözve ezzel a belső térnek.







De még mielőtt azt gondolnátok, hogy ez csak a gazdagok kiváltsága, elmondhatom nektek, hogy a vidéki kastélyokon kívül a hagyományos régi, aprócska (vagy nagyobbacska) városi házak is nagyon sokszor rendelkeznek télikerttel, itt általában a cél azonban egy kis plusz térnyerés, így gyakran láttam előszoba vagy szélfogó kialakítását ezzel a megoldássa, általában utólagos hozzáépítéssel. Létjogosultság ennek az üzletnek biztosan van arrafelé, mert a gyártóknak se szeri se száma.
Én persze a képeken a legszebbeket gyűjtöttem össze, nem titkolt szándékom, hogy lenyűgözzelek vele Tieteket :), ahogyan engem is lenyűgöztek.
A fotókat az alábbi honlapról mazsoláztam ki Nektek, aki még gyönyörködne továbbiakban, az itt megteheti:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése